úterý 7. srpna 2018

Doplňuji...

... po čase opět osobní knihovničku :-)

Před pár dny jsem si ze záznamu Radiožurnálu poslechla rozhovor Lucie Výborné s českým ekonomem Tomášem Sedláčkem. Přestože jsem z oboru během mateřské "zběhla" a rozhodla se věnovat zahradám, neznamená to však, že mne nezajímá, kam se ubírá naše ekonomika. 

Když se k tomu přidá záliba "v odchylkách od normálu" (obdivuji a inspirují mne lidi, kteří dělají věci jinak, protože jim věří, i když jsou pro "většinu" někdy blázny), není to už daleko k tomu objednat si od Tomáše Sedláčka i jeho knihu "Ekonomie dobra a zla", se kterou se, možná i pro svůj méně obvyklý přístup ke svému oboru, neztratil ani za našimi hranicemi :-)

Recenze vyznívají více než příznivě, nezbývá tedy, než se do ní pořádně zakousnout. Podle všechno je to kniha psána velmi čtivě a zajímavá by mohla být nejen pro lidi z oboru, ale i širší veřejnost, která ráda přemýšlí v souvislostech.

A když už se objednávalo, tak aby to poštovné stálo za to, přidala jsem do nákupního košíčku i 3 "rozvojové" knihy Laurenta Gounella. Recenze čtenářů jsou opět vynikající. Psycholog, spisovatel a uznávaný odborník na rozvoj osobnosti podle nich ve svých knihách zúročuje mj. i 20 let cestování po světě a setkávání se s výjimečnými lidmi - ať už jde o lékaře z oblasti neurologie a neurolingvistiky,  léčitele či peruánské šamany či mudrce. Propojuje v nich svět psychologie, filozofie, komunikace a duchovního rozvoje. Vybrala jsem si z nich ty, které mne zaujaly nejvíce svým názvem - Den, kdy jsem se naučil žít, Muž, který chtěl být šťastný a Bůh chodí po světě vždycky inkognito - a začetla se do první jmenované.


Určitě poreferuji o tom, jak se mi knihy líbily, ale možná už je zná někdo z vás... Tak pokud ano, jsem zvědavá, zda a pokud ano, jak vás zaujaly :-)

Mějte se krásně.


A.

4 komentáře:

  1. Aničko,
    knížky neznám :-o
    Ale díky za tipy, nejen beletrií, ale i naučnou literaturou je živ člověk !
    Písnu email.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko - to je něco mezi beletrií a populárně naučnou literaturou - hlavně u těch tří knih od Laurenta Gounella. Je to psáno formou příběhu, ze kterého si čtenář odnese nějaké poučení, inspiraci pro sebe. Krásný den A.

      Vymazat
  2. Těším se až přečteš a podělíš se. Ty názvy tří knih se mi také líbí, tak jsem zvědavá jak tě zaujmou, neznám žádnou.
    Ála

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna