středa 15. srpna 2018

22/32...

... tj. 22 z celkových 32 beskydských tisícovek dobyla v rámci výzvy 32 vrcholů Beskyd 2018 od konce dubna letošního roku až do minulého víkendu naše rodinná turistická skupinka čítající psa, 5letého Jirku, 8letou Viki, 40letého muže a bez půl roku a dvou dnů 40leté já :-) 


Uvidíme, jestli zvládneme do konce roku i těch posledních 10 zbývajících vrcholů, ale i kdyby ne, přijde mi to jako skvělý výsledek, na který můžeme být pyšní :-) A pyšná jsem hlavně na naše děti, jak to zvládají.

Poslední naše víkendové "túrování" nás dovedlo na opačnou stranu Beskyd. S Těšínskými Beskydami a především Horní a Dolní Lomnou, Mosty, Jablunkovem... mě pojí velmi mnoho krásných vzpomínek z dětství, protože jsme zde trávili velmi často dovolenou (v každém ročním období). Taťka mě tehdy hodně brával do kopců na výšlapy, později i na běžky. 


Myslím tedy, že mám dobré "turistické" kořeny a moc ráda bych tenhle krásný koníček, při kterém provádíme ten nejpřirozenější pohyb, který umíme a přitom nás obklopuje jen příroda a čerstvý vzduch a je nám na duši tak moc dobře, "předala" i našim dětem.

Vyšli jsme z Horní Lomné a vyšlápli nejprve na Malý Polom a poté po hřebenovce dál na Čuboňov, Burkův vrch a Muřinkový vrch a pak se spustili dolů zpátky do údolí. Velký Polom, i když už byl jen kousek od nás (ovšem do pořádného kopce), jsme si nechali na další výlet s tím, že jej pak protáhneme až na Kamennou chatu a rozhlednu Tetřev, protože i bez něj jsme s dětmi našlapali neuvěřitelných 24 kilometrů! :-)



Když jsem o výzvě dětem v dubnu povídala, byly nadšené (i když si asi ještě úplně nedokázaly představit, co to s sebou přinese). Já sama jsem brala výzvu jako zdroj velké inspirace pro naše toulky v horách, které máme rádi s vědomím, že všechny vrcholy třeba nezvládneme, ale o to víc si pobyt na horách užijeme. A taky tak trochu překračování komfortních zón nás všech, i když u každého z trochu jiných důvodů. 

Myslím, že se to podařilo a každému z nás to něco přineslo. A o tom přeci překračování zóny komfortu je - překonat nepohodlí, něco obětovat ve prospěch něčeho většího, co se nám však zapíše v srdcích na hodně, hodně dlouho a činí nás šťastnějšími a spokojenějšími .-)


Mějte krásný den

A.

4 komentáře:

  1. Aničko ,jste fakt skvělý! Hlavně děti !Obdivuji a tleskám ,protože u nás to zatím vypadá, že nedáme u vás v Beskydech ani jednu tisícovku :-0Snad se alespoň uvidíme!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, pokud dneska vyšlápnete na Radhošť, Radegast i Pustevny, jak si psala, tak budete mít rovnou tři :-)) Tak si to užijte! Krásný den A.

      Vymazat
  2. Anička, všetka česť tvojim deťom! My sme včera vybehli na neďalekú zrúcaninu Pajšún u nás v Malých Karpatoch a naša pubertiačka hore zahlásila: „To kvôli týmto pár šutrom sme sem liezli?“ Nerozumiem, po kom je, zvyšok rodiny turistiku a hrady miluje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vierko, děkuji za komentář :-) No doufám, že od svých dětí za pár let neuslyším něco podobného... tak mě to utvrzuje v tom, že proutek je třeba ohýbat, dokud je mladý... :-) Krásný večer A.

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna