čtvrtek 21. března 2013

Když ne jaro venku, tak doma určitě - další jarní dekorace

Dobré odpoledne,

po včerejším krásném prosluněném prvním jarním dni tu máme opět zataženo, pršavo, sychravo a chladno... Podle předpovědi počasí to nevypadá ani v dalších dnech lépe. Ach jo :-(


Lepší jarní náladu se tak snažím vytvořit alespoň vylepšením podmínek doma. Dokončila jsem pár dalších háčkovaných velikonočních vajíček, z IKEi jsem si mj. přivezla modřence a mininarcisky v květináčích a krásnou velkou keramickou vázu, vznikla i nová dekorace z kávových zrnek.


Tak alespoň malinkatý exkurz a možná i trochu inspirace :-)
Tady ještě nejsem pevně rozhodnutá - zda koule na obháčkované vázičce
či jako samostatná dekorace...
Řezaná květina to mé dilema ale asi rychle vyřeší :-)
Každopádně nemůžu se dočkat, až rozkvetou modřence...
Výroba koule je jednoduchá - polystyrenová koule jako základ,
obarveno černou temperou, aby neprosvítala nechtěná bílá barva a
pak lepení jednoho kávového zrníčka za druhým
(někdo lepí herkulesem, já na to ale nemám trpělivost,
lepím tavnou pistolí). Stejně pěkně by určitě vypadala i "zrnka" celého hrachu...
A tady kávová koule samostatně, ještě zvažuji výrobu kávového stromečku,
do stávající kávové koule bych zapíchla už jen klacík či tenčí dřevěnou tyčku a
celé zabodla do květináče s florexem či polystyrenem pokrytým mechem...
Kombinace velikonočních vajíček z loňské a letošní produkce, obzvlášť ráda mám
ta obalená dřevěnými kolečky... Ale ta jsem loni koupila u jedné šikulky na FLERu...
A tady samá háčkovaná velikonoční vajíčka - ta bez skořápky jsou
darovaná od jedné šikovné účastnice mého kurzu před pár lety
Kromě kropenatého, které mi zbylo z loňského jarního věnce,
jsou všechna moje - loni jsem zkoušela na papírovo-vatová vajíčka nejdřív zčásti
nabarvit akrylovými barvami a pak aplikovat ubrouskovou techniku,
Práci s akrylovými barvami u klasických výfuků si taky nemohu vynachválit...
A moc se mi líbí "provázkové" vajíčko - na polystyrenové vajíčko nanesete herkules
a pak jen od vršku točíte a točíte provázek dokola až je jím vajíčko pokryté úplně celé...
A pak můžete nechat a nebo přilepit barevného háčkovaného ptáčka jako já :-)
Mj. i bílá keramická váza s červeným pruhem, kterou jsem včera
ulovila v IKEi za necelých 150 Kč :-)
"Provázkové" vajíčko s háčkovanou aplikací ptáčka,
papírovo-vatové vajíčko s ubrouskovou technikou,
obháčkované vajíčko polodlouhými sloupky s háčkovaným ptáčkem,
má oblíbená papírovo-vatová vajíčka natřená akrylovou barvou a
jednoduše převázaná pěknou (šifonovou?) stuhou...
Pidivajíčka malovala naše Viktorka letos a
asi je použiji na výrobu velikonočního věnečku :-)
Mininarcisky dovezené včera z IKEi. V popředí kytička, která se loni stala mezi mými známými
velkým hitem - je vyrobená z ruliček od toaletního papíru. Na výrobu 1 kytičky padne 1 rulička.
Postup je jednoduchý - ruličku "zplacatíme" a nastříháme z ní 5 stejně širokých proužků
(resp. zplacatěných koleček). Kroužky pak upravíme do tvaru okvětních lístků a
lepíme k sobě herkulesem (já si to, aby u sebe držely, než uschnou, jistím kolíčky),
jedním z lístků provlečeme provázek a zavěsíme na větvičky nebo
kdekoli jinde dle našich představ :-)
"Ruličková" kytička pěkně zblízka :-)
Abych přišla na jiné, lepší myšlenky, chystám se "dorazit" Viktorčiny nové puntíkované šatičky z látek, které už jsem Vám ukazovala dřív. Chtěla jsem je udělat s podšívkou - mj. i pro to, abych se vyhnula zápolení s šikmým proužkem. Ale zdá se, že jsem si trochu naběhla. Nějak nemohu přijít na fintu, jak všechno dohromady sešít, aby to vypadalo pěkně... No nějak se s tím poperu. 

Ale už teď vím, že by vyučené švadlenky (a nebo ty zkušenější) nevěřícně kroutily hlavou nad tím, co se dá ještě v malé české hlavě vymyslet :-)) Jak správně na to, jsem si začala zjišťovat po internetu a v literatuře z knihovny až průběhu šití... Některé kroky, které jsem udělala, jsou však již nevratné... No však uvidíte, co z toho vyleze :-) Každopádně to bude vypadat jako šatičky v krásné červené barvě s bílými puntíky... SNAD.

Co nejlepší náladu i do Vašich domovů či kanceláří (jste-li v práci)

Anička

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna