úterý 24. března 2015

(Trochu jiná) velikonoční vajíčka...

... jsem si vyrobila z ústřižků látek z nedávného tvoření (nerada vyhazuji i ty nejmenší kousky materiálu, který by mohl mít ještě v budoucnu nějaké pěkné využití, i kousínek velký 2,5 x 2,5 centimetrů může dát některému výrobku ten správný šmrnc! :-)).


Postup výroby je snadný. Do zakoupených polystyrenových vejcí uděláme ostrým nožíkem zhruba půl centimetru hluboké rýhy - nejprve vejce rozdělíme rýhou na pomyslnou polovinu a poté ještě na pomyslnou čtvrtinu. Připravíme si adekvátně velké zbytky látek. Jednotlivé kousky pak přiložíme na danou čtvrtinu vajíčka a v místě rýhy nožíkem opatrně zastrčíme či zatlačíme. Postupujeme jednu čtvrtinu podruhé. Jakmile máme celé vajíčko obalené látkou, ozdobíme místa, kde se jednotlivé kusy látek potkávají (rýhy), tenčími stuhami, krajkami, saténovými provázky či prýmky (ty lepíme k podkladu tavnou pistolí).

Krásné jarně-velikonoční tvoření

Anička

14 komentářů:

  1. Vypadají krásně!!! Pěkný slunečný den...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-)) Ale mozol na prstu mám od nich pořádný :-)

      Vymazat
  2. Aničko, já nechtěla nic tvořit, ale ta tvá vajíčka jsou nádherná, tak uvidím jestli najdu trochu času... Tvůj blog je pro mne hodně inspirativní, jsem ráda, že můžu nakukovat. Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, určitě vyzkoušej. Výroba těchto vajíček nezabere hodně času. Díky za nakukování, jsem ráda, že blog nepíšu jen pro sebe :-) Krásný den Anička

      Vymazat
  3. Zdravím :-), to je vtipné. Myslela jsem, že jde o šílené šití, což mi tak připadalo a ona z toho vyleze takhle vychytávka...paráda :-)))). Měj se, Kája.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kájo, přesně to samé jsem si ještě před pár lety myslela taky... Říkala jsem si, tak to je bomba, ale nic pro mě. A pak jsem si někde přečetla, jak se vyrábí a už jsou na světě :-) Měj se krásně Anička

      Vymazat
  4. Super nápad Aničko. Já jsem si vždycky myslela, že je to nějaké složité šití, tak jsem se ani nezajímala, jak na to :-) Děkuji za vysvětlení:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, už jsem to psala výše Káji - myslela jsem si to samé. Někdy věci vypadají složitější než jsou. Tahle vajíčka určitě vyzkoušej, práce jde celkem rychle od ruky. Měj se krásně Anička

      Vymazat
  5. Anicko, ty jsou krasne! Diky za tip a postup :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těším se na Tvé, Hani :-))

      Vymazat
    2. Aničko,
      koukám, že už jsi na Velikonoce připravená ;-)
      Já tyto látková vajíčka dělala předloni a zdobí mi stůl i jsem jich pár darovala, je to pěkná dekorace :-)
      Letos, ale jedu v šitých slípkách viz.blog ;-)
      Krásné dny!

      Vymazat
    3. Ilonko, koukala jsem a jsou super :-)

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna