neděle 6. ledna 2013

Sobotní super tvoření hlavně v duchu recyklace

Dobrý večer,
ráda bych poděkovala za Vaše komentáře, které mi vždy udělají velkou radost. Pár komentářů bylo i na Vašich blozích u těch z Vás, kterým se dosud nedařilo přihlásit jako webová stránka či osoba, která nemá u google účet. Vůbec jsem to netušila. Už jsem to ale v nastavení napravila, takže by to mělo být v pořádku. Blog jsem založila teprve v listopadu a některé věci tak ještě stále vychytávám... 


Naposledy jsem psala, že chci nechat trochu odpočinout palci na pravé ruce a že na pár týdnů odložím háček. To se mi zatím docela dařilo, pustila jsem se do vyšívání. Zítra mám v plánu jednu již hotovou věc všít jako aplikaci do nově vznikajícího povlaku na polštář pro Viki. Díky tomu, že jsem v pátek dopoledne absolvovala víceméně povinný test na přítomnost či nepřítomnost těhotenské cukrovky, což je záležitost cca 3 hodin, měla jsem spoustu volného času v čekárně, jež jsem využila k orámování celé křížkové výšivky obrysovým vyšívacím stehem. Výšivka tak krásně vystoupila. Dnes jsem stačila nastříhat díly na budoucí povlak a zítra bych vše ráda sešila.







Rozvyšívanou mám ještě jednu krásnou věc, o které jsem se již dříve zmiňovala. Myslím, že do týdne by mohla být taky hotová. I když třeba o vyšívání bujné melírované hřívy tančící víly se mi bude asi pěkně dlouho zdát. Střídá se tam neustále asi 4-5 odstínů hnědé a zlatá barva a jsem si jista, že jsem nedodržela nedodržela vždy přesně návod. Musím si vždycky na chvíli "odskočit" k jiné, méně náročné části výšivky, abych si trochu odpočinula na těle i na duchu :-)










Dnes jsem však vyšívání odložila a vytáhla šicí stroj. Dokončila jsem plánovaný povlak na polštář ze starého pleteného svetru - viz http://agnieszcinykratochvile.blogspot.cz/2013/01/trochu-jine-tvoreni-aneb-krizkove.html. Zapínání jsem nakonec zvolila na látková poutka. Problém byl sehnat vhodné knoflíky. Nakonec jsem vybrala dva velké dřevěné. Měly asi ale od výroby vadu - měly být asi tmavě hnědé, jeden z nich měl ale tmavě hnědou na vypouklé straně a na "nevypouklé" byl tmavě modrý a u druhého knoflíku to bylo přesně naopak. Vzala jsem do rukou štětec a bílou a tmavě oranžovou lazurovací barvu a knoflíky napatinovala. Nevím, co to udělá při praní - podle mě by to ale mělo držet, protože podle návodu se dají lazurovací barvy použít i na textil - budu prát asi v rukou. Výsledek se mi ale líbí, takže se brzy vrhnu i na další svetříky ze sekáče :-)



































Když už byl šicí stroj venku, musela jsem ho patřičně využít. Viki tak má konečně dokončený nákrčníček do sady ke skřítkovské čepici - viz zde: http://agnieszcinykratochvile.blogspot.cz/2012/12/nevydrzela-jsem-to-zacala-znovu.html. Došívala jsem na něj suchý zip.


















No a co mi dělalo velkou radost, ale díky čemu jsem současně porušila své předsevzetí několik týdnů neháčkovat, je recyklace jedné výšivky, kterou jsem dostala od své babičky, když se stěhovala do menšího bydlení. Původně měl konečný výrobek sloužit jako ubrus na užší obdélníkový konferenční stůl. Já mám ale kulatý a navíc by se mi takový ubrus do obývacího pokoje či jídelního koutu ani nehodil, ať už barevně, tak stylově, tak jsem se rozhodla pro jiné využití. Rozměrově mi jde krásně k šířce Viktorčiny pokrývky na spaní (ještě nemá dospěláckou), tvoří tak aplikaci na bílém povlečení (mimochodem to jsem taky dostala od babičky a údajně jsem pod ním spávala ještě já :-)), které zatím nemělo využití. Plátno s výšivkou jsem začistila a zahnula okraje a pak přišila na vrchní část již hotového povlaku na pokrývku. V poslední době mě na Pinterest.com neustále atakují nádherné realizace textilních polštářkových povlaků celé obháčkované barevně sladěnými přízemi. Vrchní a spodní část výšivky na povlaku jsem se tak rozhodla obháčkovat jednoduchým lemem. Horní část už je hotova, zítra na mne čeká spodní. Bude to krásná romantická peřinka pro malou slečnu :-)) Už se moc těším.




1 komentář:

  1. Vidím, že se zadařilo a tak můžu konečně napsat svůj chvalozpěv.Krásná křížková výšivka, na kterou už nemám oči,dokonalké zpracování pleteného polštáře, a peřinka bude taky jistě dokonalá.Prostě, kdo umí, ten umí, ale ještě k tomu, se musí chtít.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna