neděle 27. září 2015

Mé nové přírůstky do zahrady... aneb páni zahradníci, cibulky už zase mají čas :-)

... toto uteklo, není to tak dávno, co jsem vysazovala okrasné cibuloviny naposled a je to zpátky. 

Zdroj obrázků: http://prodejrostlin.cz/, www.pinterest.com

Okrasné česneky, byť květenství řádně protříděné naší Viki, se více než osvědčily. Proto jsem přikoupila (Allium Gladiator a Allium Purple Sensation) :-)

Zkouším i nové druhy tulipánků - s pivoňkovitými květy (Tulipa Angelique) a strakaté (Tulipa Colour Spectacle).

A velmi jsem zatoužila i po rostlině známé jako liliochvostec, květenstvím velmi podobné kniphofii, kterou už na zahradě mám, jen trochu jemnější květem a vyšší. Vybrala jsem tyto dva kultivary: žlutokvětý Eremurus bungei a oranžovokvětý
Eremurus Pinocchio.

No a v rámci zelené výměny pořádané na jaře Světluškou jsem mj. obdržela i cibulky krokusů, hyacintů a nějakých "modrých zvonečků" (u posledně zmiňovaného jsem zvědavá, oč nakonec půjde :-)) a podle popisu jsem dostala i cibulky snědku chocholičnatého, který už sice mám, ale stejně jsem chtěla po mamce vyškemrat další :-)

Tak a teď hup do záhonů a sázet :-) Jak jste na tom letos s okrasnými cibulovinami vy?

Krásný den

A.


8 komentářů:

  1. Pááni Aničko, u Tebe to bude jak v botanické:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-))) Ajko, to bych potřebovala minimálně tak desetkrát větší zahradu :-))

      Vymazat
  2. Já už jsem nové cibuloviny vzdala, hryzec (a jiná podzemní havěť) má u nás svůj ráj a ani sítka moc nepomáhají. :( Ale ty pivoňkové tulipánky jsou překrásné!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, to mě mrzí. Mamce hryzci už několik let poctivě likvidují téměř každý nový ovocný stromeček, který si vysadí. Jsou z toho taky nešťastní. U nás se jim asi v té jílovité půdě tak dobře nehrabe, tak s nimi zatím problém nemám. Ale co tak zkusit vysadit si nějakou tu cibulovinu do květináče, nechat třeba v garáži či ve sklepě a pak jen na jaře vytáhnout ven? To by možná bylo řešení :-) Hezké dny A.

      Vymazat
    2. Andulko, to by se u nás ještě musely nějaké volné květináče, truhlíky apod. dát najít, já jsem totiž úplně stejně úchylná jako ty (v nejlepším smyslu toho slova), co se zahrady týče. :D :D Ale zítra se chystám do Garden centra v Ostravě, takže je jisté, že neodejdu s prázdnou (tj. bez cibulek i květináčů). :D Ps. Karvinsko je evidentně pro hryzce ráj, jablůňky to odnesly u nás loni taky.

      Vymazat
    3. Tak tak už mě dlouho nikdo neoslovil :-) Leni, tak ať odneseš domů jen to nejlepší! :-) A kdyby ne, vyrob si nějaký vlastní pěkný "hypertufí" květináč. Návod na něj najdeš zde: http://agnieszcinykratochvile.blogspot.cz/2014/04/znate-hyperfuf.html.

      Karvinsko má letos vůbec vážný problém, u nás bylo v létě hodně sucho, ale to, co jsem viděla u našich, to už je přímo Sahara... :-(

      Tak ať se zahrádce daří a prosperuje

      A.

      Vymazat
  3. Aničko, v sobotu jsme zakládali s manželem nový cibulkový záhon, moc se těším na jaro až to všechno rozkvete, i když to bude asi trošku barevný mumraj, no uvidíme. Letos mi vůbec nevykvetly narcisy a to jsem ji měla nakoupených a zasazených hodně. myslela jsem, že mi je něco požralo, ale byly tam. tak jsem dala skoro vše do košíčků.
    krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, myslím, že na jaře si ten barevný mumraj tak trochu dovolit můžeme :-) Tak ať se cibulky pěkně ujmou a hlavně kvetou a přinášejí radost :-)

      Hezký večer
      A.

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna