úterý 27. srpna 2013

Květinová záhada rozluštěna - je to sléz

Sléz pižmový. To je ta potvůrka, co roste mamce na zahradě a co se mi tak líbí. A jejíž identita mi byla tak dlouho záhadou. Tentokrát pomohla Luďka. Luďko, ještě jednou velké díky :-) 

A kdo neví, o čem je tady řeč, mrkněte tady na můj dřívější příspěvek. 

Jde o trvalku, ale zdroje (a zkušenosti mé mamky potvrzují), že se na to (jako že se chová jako trvalka) moc spoléhat nedá (po zimě se mateřská rostlina prostě nevzbudí). Na co naopak ano, to je dobré vysemeňování s květy na nových rostlinách už v následujícím roce po výsevu.

A kdo chce vědět ještě více o této krasotince, mrkněte zde: http://www.havlis.cz/karta.php?kytkaid=1953.

Krásný poslední prázdninový týden

Anička

PS: ještě k tomu kašírování - už jsem psala v jednom z komentářů ke kašírovacímu příspěvku... Nevím, kde mi hlava stojí. Návštěva minulý týden u našich s sebou přinesla mj. i další zásobu ovocného i zeleninového materiálu ke zpracování (takže máme doma mirabelkový džem a ostružinový džem a naložené okurky jako kvašáčky) a také další zásobu rostlinného materiálu. 

Traviny, po kterých jsem tak toužila, jsem ale bohužel po těch dlouhotrvajících vedrech nemohla z vysušené země vyrýt, jako bych ryla do betonu, tak snad příště. 

No a do toho vstoupily ještě mé vlastní plány ohledně přesunů na zahradě. A vzhledem k tomu, že se počasí "umoudřilo", začala jsem s "podzimním" škatulata hejbejte se. Začalo to bylinkami, které dostaly nové místo mimo zeleninový záhon. 

Ten jsem musela trochu zmenšit, abych vyšetřila více místa pro rostoucí kompost. 

A teď už jedu po jednotlivých sektorech na zahradě a dosazuji, rozesazuji, množím, přesazuji, zkrátka dolaďuji :-) 

A taky jsem dostala od manžela velký dárek - vyrobil mi na přání 3 velké venkovní dřevěné květináče. 2 z nich jsem si už osázela, třetí na své rostlinky ještě čeká. A protože jde prý o autorské dílo, čekám na svolení k jeho zveřejnění na blogu :-)

A po večerech háčkuji z provázku obal na mou novou dvoukomorovou bedýnku na Viktorčiny hračky v obývacím pokoji - už mám hotovo (no skoro, chybí mi pár dlouhých sloupků, jako naschvál došel před koncem provázek :-)). 

Dneska se i trochu kašírovalo, ale o tom snad víc někdy příště :-)

Dovětek...No nevím, jestli to bylo PS, možná by to vydalo na samostatný příspěvek :-)

4 komentáře:

  1. Jojo, samostatný příspěvek, s fotkou květináče:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, tak ještě to svolení autora, že? :-)I když... já si stejně vždycky dělám, co chci... :-)))

      Vymazat
  2. jj, to PS potřebuje příspěvek zvlášť, možná i každý odstaveček...mě by zajímala právě ta škatulata (doufám, že česky správně) a bylinky a sektory na zahradě.... to je skoro jak v televizi: v příštím díle uvidíte....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, já si to možná neodpustím a minimálně na pár odstavečků pár příspěvečků udělám :-) A o "škatulatech" musím popřemýšlet, jak bych to pojala, aby to pochopil i někdo jiný než já :-) Jinak na TV seriály tady máme jiné přeborníky, viď Ajko? :-)

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna