pondělí 22. dubna 2019

Když přijde Velikonoční pondělí...

... většinou "prchneme" někam pryč. K Velikonocům mám už od dětství trochu rozpačitý vztah a asi v tom nebudu sama. 

Letos jsme udělali krátkou návštěvu u babičky a pak zakotvili u mé nejmladší sestry, které se začátkem března narodilo miminko Jonášek. A protože tou dobou měla i narozeniny, přijeli jsme je "oslavit" dodatečně až dnes. 

Strávili jsme spolu příjemných pár hodin a protože sestra stále žije v našem rodném městě, udělali jsme si i procházku a trochu vzpomínali na staré časy. Ale navzdory tomu, že jsme v Orlové prožili téměř třicet hezkých let svého života, jsme šťastni, že jsme našli nové útočiště pod Beskydami... 

Připomínka sestřiných narozenin i Jonášková narození byla pro mě skvělou příležitostí odtrhnout se aspoň na chvíli od práce na zahradních projektech a sednout si opět za šicí stroj a něco šít. 

Za pět minut dvanáct tak vznikla patchworková deka a oblíbená velryba pro Jonáška a pro krásnou maminku na letní procházky oboustranný klobouček :-)




Pár dnů předtím jsme byli pro změnu slavit taťkovy narozeniny - a ani on nebyl ošizen o můj malý hand-made dáreček, který velmi padl do oka i mojí babičce... :-)


Snad jste i vy strávili Velikonoce podle svých představ.

Krásné dny

A.

10 komentářů:

  1. Aničko,koujam ,ze jsi ani o Velikonocích nezahálela! Počasí bylo ukázkové 😊Stejně tak jako tvé vyrobky pro své blízké! Krásné jarní dny!

    OdpovědětVymazat
  2. Šití opět na jedničku. Hezké dny jste měli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den.Chtěla bych Vás touto cestou poprosit o radu....zahradu máte nádhernou a vím,že tomu rozumíte.Mám malou zahradu u řadového domku a koupila jsem si sakuru"kanzan"na kmínku.Paní zahradnice mi poradila krotit jí řezem,a že vyroste maximálně 3-4metry.Doma jsem koukala na internet a zjistila jsem,ze řez nemá ráda a vyroste 7-8.metrů.Jaký je prosím Váš názor?Mám si jí zasadit a nebo darovat mamince na chalupu?Moc děkuju za radu.Klára-

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobré ráno, Kláro, pokud se netýká dotaz přímo příspěvku, směřujte prosím příště zahradnické dotazy na můj web kvetoucizahrada.cz, kde může být případná odpověď užitečná většímu množství lidí. K Vašemu dotazu - výšku sakury 'Kanzan' může ovlivnit několik faktorů, kromě samotné výšky kmínku, na který je sakura naroubovaná, také podmínky, ve kterých je pěstovaná. Pokud je roubovaná na vysokokmeni, tak ta celková výška stromu může být opravdu o něco vyšší než uváděné 3 - 4 m, 7-8 metrů je ale podle mého názoru spíš strop, ke kterému se mohou některé stromy dopracovat třeba až za 20 - 25 let. Osobně bych se ale u stromů zajímala nejen o předpokládanou výšku, ale hlavně šířku koruny - ta může být kolem čtyř metrů.

      Pokud jde o řez - nějakému velkému "krocení" řezem bych se určitě vyhýbala - navíc je třeba v takovém případě řez dobře načasovat (až po odkvětu), abyste si "nepozvala" na strom klejotoka.

      Otázkou ale je, jestli by to bylo vůbec nutné ve Vašem případě strom řezat nebo přesazovat k mamince. Lidé se obecně v malých zahradách stromů bojí, ale jeden vhodně umístěný strom je i v malé zahradě často k nezaplacení. Záleží tedy, kde jej přesně v zahradě máte vysazen (posouzeno i optikou zmiňované předpokládané velikosti koruny stromu viz výše).

      Hezké dny nejen v zahradě

      A.

      Vymazat
  4. Moc Vàm děkuji za odpověd.Moc Jste mi pomohla.A omlouvam se ,že jsem zvolila tuto cestu.Sakuru zasadím a bude nám v létě poskytovat i užitečný stín-aspoñ nebude vypálenej trávník-jako tomu tak je.Hezké dny a ještě jednou děkuju.Jste zlatíčko

    OdpovědětVymazat
  5. Moc Vàm děkuji za odpověd.Moc Jste mi pomohla.A omlouvam se ,že jsem zvolila tuto cestu.Sakuru zasadím a bude nám v létě poskytovat i užitečný stín-aspoñ nebude vypálenej trávník-jako tomu tak je.Hezké dny a ještě jednou děkuju.Jste zlatíčko

    OdpovědětVymazat
  6. Aničko, toto je nejlepší způsob trávení Velikonoc. My byli letos doma. Přišli sousedi a trošku jsme poklábosili. ;-)
    Jonáškovi jsi přivezla pěkné dárečky, se má mít takovou šikovnou tetu. :-D
    Měj se sluníčkově. :-)
    D.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna