pátek 6. listopadu 2015

Z háčkované zik-zak šály...

... pomalu začíná růst deka. Jak jsem se k háčkování této deky dostala, už jsem psala zde. Ilonce, pro kterou deku háčkuji, jsem slíbila, že budu podávat pravidelná zpravodajství o tom, jak mi práce ne/jde pěkně od ruky.


V tuto chvíli tedy možná už jen jeden osobní poznatek, který se možná bude hodit i těm z vás, které přemýšlíte, že se do nějaké podobné pustíte také. Tato bude trvat rozhodně déle než ta předchozí, kterou jsem háčkovala jako téměř čistokrevný granny square. Tu už bych v tuto chvíli měla dávno hotovu. Na druhou stranu - za tu krásu to podle mne určitě stojí, nemyslíte? .-)

Krásný den

A.

PS: díky za vaše krásné komentáře u předchozího příspěvku, na které chci určitě zareagovat i individuálně, až najdu chvilku, když jsem je četla, byla jsem v nové sukni ve vlaku na pracovní cestě do Prahy/z Prahy :-) 

18 komentářů:

  1. Aničko deka bude nádherná, moc se mi lilbí zvolené barvy, ale trvat bude opravdu déle. Až nebudu mít nic jiného v plánu zkusila bych tento lomený vzor na deky pro naše školáky. Když sledují něco v telce,rádi se chumlají.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, barvy si zvolila sama Ilonka, na jejich výběru žádnou zásluhu nemám :-) Vzorek chtěla klasický klikatý, ale já ji navrhla kvůli úspoře materiálu klikatý granny square vzorek a ona kývla. Líbí se mi a určitě jej mohu doporučit. Snad i Ilonka nebude litovat :-) Měj se krásně A.

      Vymazat
  2. Aničko, to je nádherná barevná kombinace. Já vůbec nechápu kde bereš tu energii.
    krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, energie u mne přichází z různých zdrojů, tvoření je jeden z nich :-) Krásný den A.

      Vymazat
  3. Anicko,to jsem si na tebe vymyslela vzorek,vid?!Ani do vlaku už si ji vzít nemůžes.
    Ale mas můj preveliky obdiv !!!Deka už se rýsuje a bude úžasná!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, klikatý vzorek se mi líbí taky a jsem ráda, že si přijala nabídku jeho "mutace" pomocí granny square vzorku :-) Protože jinak bych tu deku vážně háčkovala celé století :-))) Mám radost, že se Ti prozatím líbí. Krásný den A.

      Vymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den Aničko,
    prosím prozradíte vzorek na tuto krásnou deku? co je to prosím za přízi a jaká bude cca spotřeba??
    děkuji za odpověď
    Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, vzorek není žádným tajemstvím. Existuje hned několik variant. Já vycházela z této: http://thestitchinmommy.com/2015/01/granny-ripple-stitch-tutorial.html. Určitě najdete i nějaké pěkné video na youtube, stačí zadat "granny ripple stitch" :-) Za všechny např. zde: https://www.youtube.com/watch?v=pxvvr-e738Y nebo zde: https://www.youtube.com/watch?v=5TMM60hfPHw. Příze, kterou používám, je ze 100% merino vlny - Merino Baby od Dropsu. Spotřeba je dána nakoupenými klubíčky, domluvily jsme se s Ilonkou na zhruba stejném množství, jaké jsem použila na svou deku (tj. 700 g), ale pro zichr jsem vzala ještě 1 x 50 g klubíčko navíc a také na polštářky, které Ilonce budu k dece vyrábět... Ideálně bych však doporučovala ještě větší množství 800-1000 g, obzvlášť pokud chcete opravdu obrovskou deku či přehoz na manželskou postel v ložnici. Krásný den A.

      Vymazat
    2. Děkuji za odpověď,přeji ať se daří a těším se na výslednou deku,již teď vypadá opravdu krásně.Prosím ještě,pamatujete si na kolik ok jste ji začínala??
      Hezký den pa Lenka

      Vymazat
    3. Já to zkusím spočítat nebo pohledat v poznámkách a napíšu :-)

      Vymazat
    4. Děkuji za odpověď a budu se těšit,hezký den

      Vymazat
    5. Leni, našla jsem poznámky a mělo by to být 396 sloupků, tj. na začátku 396 ok + 2-3 oka jako náhrada za 1. dlouhý sloupek. Hezký den A.

      Vymazat
  6. Aničko deka je nádherná, barvy jsou úžasné. Držím palečky ať se vám stále daří. Krásný vikend přeji. Z.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, díky za komentář i přání. Když je co dělat, daří se :-)) Mějte krásný den A.

      Vymazat
  7. jůůů,to je tedy šíře,jestli to tedy doděláte do vánoc jste tedy borec!!!Smekám před Vámi co vše stíháte,chodíte vůbec spát???máte skutečně můj obdiv pa Aničko

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem já Aničko Lenka
      akorát jsem to napsala jinam

      Vymazat
    2. Já jsem to pochopila :-) Ona to nakonec asi bude délka, ne šířka deky. Jsme s Ilonkou domluveny tak, že budu háčkovat, dokud nedojde příze :-) Spát chodím, někdy hodně pozdě, někdy normálně, ale hlavně se snažím využít každé volné chvilky, která se během dne naskytne, no a sluší se také říct, že mám velmi hodného manžela, který mi díky svému zapojení do chodu domácnosti umožňuje tento krásný, ale časově docela náročný koníček, realizovat :-) Krásný den A.

      Vymazat

Děkuji za vaši návštěvu i chvilku na komentář, který mi zde po sobě zanecháváte. Dáváte mi tak najevo, že se vás mne psaní či fotky nějakým způsobem dotýká.

Chci přinášet především inspiraci, radost, povzbuzení, zamyšlení.... k tématům, které mě samotnou zajímají nebo na ně sama hledám odpovědi, i když jsou někdy z těch, na které se názory hodně různí.

Díky za slušnost, ohleduplnost k ostatním a odvahu podepsat se pod svůj vlastní názor.

Mějte krásný den

Anna